Hoe werkt het voor het bedrijf?

  1. Download het formulier. Per mutatie gebruikt u één formulier!
  2. Vul de gewenste mutatiegegevens zorgvuldig in. Belangrijk is dat een bevoegde functionaris het formulier invult.
  3. Verzend vervolgens dit ingevulde bestand voor beoordeling naar de (relevante) beoordelende instantie; bij voorkeur per e-mail.

Let op! Het formulier wordt alleen in behandeling genomen als hierop het akkoord van de beoordelende instantie is opgenomen! 

Hoe werkt het voor de beoordelende instantie?

  1. Beoordeel het mutatieverzoek en vul alle velden zo volledig mogelijk in.
  2. Koppel in elk geval de uitkomst van het verzoek terug aan het bedrijf.
  3. Verzend, indien u akkoord gaat met de voorgestelde wijziging(en), dit ingevulde bestand met uw akkoord naar de e-MJV-helpdesk.

Wat doet vervolgens de e-MJV-helpdesk?

  1. Ontvangst en registratie van het mutatieformulier door de helpdesk.
  2.  Vervolgens controleert de helpdesk het mutatieformulier op volledigheid (zoals de aanwezigheid van het akkoord van de beoordelende instantie).
  3. Indien het formulier volledig en juist is, zet de helpdesk het mutatieverzoek met formulier door naar de functioneel beheerder van het e-MJV voor beoordeling en verwerking  in de e-MJV-database.
  4. Na bevestiging van de verwerking volgt een terugkoppeling aan het bedrijf en de beoordelende instantie.
  5. Optioneel: doorlevering van wijzigingen aan de belanghebbende partijen (afnemers in het kader van (Europese) rapportageverplichtingen).